2010. augusztus 16., hétfő

hurrá ! nyaraltunk 2010.

Amint írtam a Zechmeiszter klán másik ága (Zechmeister) idén is eltöltött nálunk egy bő hetet, ami nagyon kellemesen telt.
Sajnos az időjárás nem kedvezett túlságosan , nyárnak nyoma sem volt, de azért jönni - menni,kirándulni még lehetett.
Mióta kint vagyunk én még nem voltam Antwerpenben , így jó ötletnek bizonyult, hoyg látogassunk el oda és nézzük meg mitől döglik a gyémántcsiszolda. :)
A vonatpályaudvaron eszembe jutott az a youtube-on is megtekinthető flash videoklip, ahol egyszer csak a nagy semmiből megszólal a Muzsika hangjai c musical és vki elkezd táncolni, aztán pár pillanat múlva még valaki és így tovább és a végére egy több tucatból álló tánckar ropja a spontanaitás megtévesztő leple alatt.
Amúgy Antwerpen egész nagy város, persze nem metropolitan, de itt belga viszonylatban meglepően nagy.
Nekem összességében tetszett, bár az igaz , hogy európai arcot elég ritkán láttunk.
Az egyik legérdekesebb interkulturális élményem az volt, amikor egy gyémántbolt előtt álldogálva a kirakaton keresztül észrevettem, hogy az üzletben az eladó egy arab fiatalember volt, származásának jegyeit viselve.
A vásárlójelöltje pedig egy zsidó középkorú férfi volt, aki szintén büszkén hordta hovatartozásának minden ismertetőjét......és ez a két ember egymást tiszteletben tartva tárgyalt egymással, látható volt a metakommunikációjukból, hogy szemmel láthatóan igyekeztek barátságosnak feltűnni a másik előtt .
Szóval érdekes az érdekek és az otthontól való távolság változtató ereje !

3 megjegyzés:

  1. Erről egy vicc jut az eszembe!

    Isten, amikor a különböző típusú embereket teremtette, végére hagyta az orrot?
    Kérdezte a négert, hogy milyet szeretne. Mire ő, olyan széleset, ami passzol hozzám... Kérdezi a fehér embert: és te? Én keskenyebbet de egy kicsit hosszabbat. Kérdezte a zsidót: na? Mire a zsidó visszakérdezett: Ingyen van?
    Hát persze...
    Akkor jó nagyot!
    :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem meg a Csupasz pisztoly 1. része, amikor a meccsen a kivetítőn mutatják Frank és a csaj "párbeszédét",aminek hatására nem lövi le a bácsit és a közönség összeölelkezik.....emlékszel ? :)

    VálaszTörlés