2016. január 27., szerda

affektiv apnoe

Ma du. némi hivatalos ügyintézés utàn megàlltam Hubàval és Oszival a közlei jàtszótérnél ( annàl, ahol az Erôszakik címû filmben öngyilkos akart lenni Colin Farrell , mert hogy az itt van az utcànk bejàratànàl ), hogy a vàrható nagyobb esô elôtt még kiugràlhassàk magukat, màszóka, csúszda, miegymàs.
Kedélyesen jàtszottak, kergetôztek, màszókàztak, mig nem egyszer ,a màr szàzszor megmàszott kapaszkodón megcsúszott Oszi keze és kb 1 méterrôl visszaesett a vastag homokra.
Szerencsére télikabàt volt rajta, pedig 12 fok volt , ami azért sokat tompitott az ütésnél.
A feje késleltve ért fôldet, hàla Istennek làthatóan nem ütötte meg annyira, de összességében éleg rosszul nézett ki ez a jelenet.
Persze azonnal felkaptam és làttam, hogy rémült arckifejezéssel , nyitja a szàjàt az orditàsra, de hang nem jôtt ki a torkàn......hosszù màsodpercek utàn sem .....még mindig nem..... a gyerek szàja meg màr kékült , a szemei fennakadtak,..... az én szívem majdnem megàllt, ösztönösen megràztam, a sàlat egy mozdulattal levettem róla, a kabàtot kinyitottam,mire hallottam egy levegôcserét .
De az egész folytatódott, sirni kezdett, de elakadt, a szemei megint fennakadtak, megfeszûlt az egész teste, majd àjulàsszerûen elernyedt.
Újabb megràzàs ,pofozgatàs következett.......vmi nagyon csúnyàt mondtam ijedtemben, erre a gyerek "visszatért" "s végre kitôrt a normàlis síró hang is .
Pàr pillanat múlva visszaàlltak a normàlis kerékvàgàsba testének funkciói, làbraàllt, kereste a nyugitakarójàt, haragudott a màszókàra, haza akart menni.
Itthon is pityergett , egy kis Traktor Tom ,majd Zalàn keregtôzése jobb, sôt jókedvre derítette.
Figyelgettem, mert megijdtem, hogy talàn visszatért a rohamozàs, de hàla Istennek semmi különös.
Gyorsan irtam az otthoni Doktornônknek, aki hamar vàlaszolt is eképpen :

"Kedves Dóri!

Ez nem epilepszia, és nem reagál túl semmit! Egyszerű reflex, vagy ha tetszik affektív apnoe. 
Szóval nyugi, a gyerek jól működik, természetes. Ami történt. 

Akkor a mielőbbi viszontlátásra!"


Google : affektiv apnoe ....és a miénkhez hasonló ezer eset .... :)

Azért lassan a béke nobel díjra én is jelölhetô leszek......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése