2010. március 5., péntek

lekváros bukta

Először is , szeretnénk Artúr nevében is megköszönni a gratulációkat, nagyon örült, hogy többen visszajeleztetek a művére, persze azóta Zalán is elsajátította a tudományt és most versengenek, hogy ki mikor csinálja a következőt ! :))))

Ma pedig kedvenc Móni barátnőm lekváros buktájának receptjét teszem közzé, amit még otthon sütött nekünk és mivel láttam, hogy a kenyérsütőgép és az idő is segítette munkáját ,így én is bátran kipróbáltam...és .....sikerült is ! Nagyon finom lett!

Tehát :
2,5 dl tej
600 g liszt
1 élesztő ( én szárítottat használtam)
125 g vaj
2 tojás (de csak az egyik fehérjét tettem bele, a másikkal a végén megkentem a buktákat )
100g cukor
1/2 teáskanál só
lekvár

Kenyérsütőbe pakoljuk a következő módon :
Tej, tojás,olvasztott margarin, ezekre rá a lisztet.Mélyedésbe az élesztőt, egyik sarokba a sót, a másikba a cukrot .
Dagasztó program ( nálam tészta program) 1,5 óra (nekem 1 óra 50 perc) keleszt is benne.

Utána lisztes felületen kinyújtjuk kb fél centisre.Bele a lekvárt, a buktákat betekerjük és egymás mellé tesszük a tepsibe. Most kentem meg a félretett tojásfehérjével az előkészített buktákat .
50-60 fokos sütőben még kb fél órát kelesztjük és utána 150-175 fokon 20-25 percig készre sütjük !

Tényleg nagyon ízletes lett és hát az illata...! :)
Az össz macera kb fél óra volt a többit a sütők végezték, úgyhogy hajrá ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése