2010. március 12., péntek

nyílt napok

Ezen a héten nyílt napokat tartott az iskola és az óvoda.
Végigjártam a gyerekek csoportjait és pár órára visszaültem az iskolapadba. :)
Azon gondolkodtam, hogy tul. képpen ültem én eleget iskolában, összesen 17 évet, ha jól számoltam ! :)
Szóval hétfőn Artúréknál kezdtem és megnéztem , hogyan zajlik a 3.osztályosok tanítása.
Érdekes volt, mert máshogy vannak tagolva az órák.
Fél 9-kor kezdődik az okítás és 10.15 ig tart az első blokk egyben.
Nincs addig szünet, de váltanak közben témát,ülőhelyzetet és feladatot.Tehát kezdenek vmi általános napi hírek szerűséggel, aztán olvasnak vmit ,amit közösen röviden összefoglalnak,pár kérdést megválaszolnak. Utána átrendeződnek ,átülnek olyan hagyományos iskolás rendbe és mindenki a smartboardra tapasztja a szemét, mert Juf Kim el kezdte tanítani az aznapi matek anyagot.A smartboard olyan, mintha számítógépen dolgoznának, csak éppen ki van vetítve a falra és speciális krétát, pálcát használnak hozzá. Nagyon tetszett nekem is !
Aztán kaptak egy kis önálló feladatot,amit Artúr háromszor kevesebb idő alatt oldott meg,mint az osztálytársai.! Meg is dícsérték !
Szünetben a gyerekeket kiterelték az udvarra, a szülőket pedig egy kis kávézásra invitálták ! :)
A második blokk 10.30-11.50ig tartott és ebben is két féle témában dolgoztak.
Először szövegértelmezéssel foglalkoztak, na ez az én gyerekeimnek kissé nehéz még, majd utána jöttek a nyelvtani feladatok,amiket azért elég jól lehetett érteni ,mivel a holland nyelvtan nem túl nehéz, persze csak annak , aki amúgy szereti a grammatikát. :)
12 és fél 1 között ebéd, majd fél négyig újabb 2 blokkban folytatták a napot. Itt van némi testnevelés és általános ismeretek is ,szituációs feladatok megoldása Pl mit csinálsz akkor, ha....és némi "világismeret "is.Nem akarom nagyon részletezni, de a lényeget azt hiszem leírtam.
Sokban különbözik az otthoni rendszertől,szerintem sokkal kevésbé megterhelő,persze ennek azért vannak hátrányai is .Egy biztos, a gyerekek szeretnek ide járni !

Gusztiék, már egy kicsit "komolyabban " tanulnak, de az alap felállás ugyanaz.
Itt elég sok csapatfeladat van. Közösen kell adott témát feldolgozni és a kérdésekre válaszolni ! (ez jó!!!! )
Kifejezetten olyan, hogy történelem óra vagy földrajz nincs, hanem valami egyveleget tanulnak, ami persze nem olyan alapos,mint amit otthon megszoktunk,de elég értelmesen van összefűzve.(ennek ellenére én ezzel a tudás mennyiséggel nem vagyok megelégedve, szerintem innen datálódik a balgaságuk ! :) )
Matekból sem gyakorolják magukat unásig,Guszti ebben is előrébb jár a többiekhez képest, de amiben viszont nagyon jók az itteniek, hogy bármikor képesek franciára váltani, felsőbb osztályban pedig az angol sem gond már! Hát nem hiába, ez a többnyelvűség óriási előny!

Zalánék elsős tanító nénije szuper!
A betűhangoztatás és szókirakás,majd leírás teljesen interaktívan működik.
Az osztály hatalmas(tényleg) és külön részekre van osztva,különböző módon van berendezve.
kb negyed óránként átköltöznek egy másik részlegbe, tehát ezzel egyidőben feladatot is váltanak és közben nagyon ötletes testmozgatást is végeztetnek velük. Így lehet kiküszöbölni a túlmozgásos gyerekek koncentrálóképességük hiányát,miközben azért haladnak az anyaggal is .
Zalánt nagyon megdícsérték, mert minden feladatnál majd kiesik a padból,annyira szeretné megmondani a frankót, ami persze azt jelenti, hogy ezen a szinten már észre sem veszi, hogy nem magyarul kell telejsíteni!!!
Amúgy meg pár kislány oda van érte és ahogy elnéztem neki is van már megkülönböztetett jelzésű osztálytársnője . :)

Glória most nagycsoportos és at itteni rendszer szerint szeptembertől elsős lesz .
Persze az otthoni Vali néni-Andi néni csoportot semmi nem múlja felül, de ez sem rossz.
Kissé gyerekmegőrzős hangulata van, de láttam ,hogy azért itt is vannak csoportfoglalkozások.
Reggel összeülnek a gyerekek a kuckóban és az óvónéni vezetésével megbeszélik az aznapi dátumot és időjárást és persze ezt ábrázolják is !
Aztán jön egy kis éneklés a napokról , hónapokról és egy kis francia nyelvleckét is becsempésznek, mivel egyre több a vallon kisgyerek.
Aztán egy kis rövid ,tanulságos mesét olvasott Juf Angelic ,ami valami tortasütésről szólt és ennek kapcsán megbeszélték, hogy mi minden szükséges egy tortasütéshez.
Ezek után a gyerekek itt is csoprtokra váltak és az egyik csoport színes papírból tortát készített, a másik teremhomokozóban tortátt "sütött", voltak akiknek festeniük illetve gyurmázniuk kellett.
Semmi nem tart negyedóránál tovább, mivel sokkal tovább nem is kötné le őket egyetlen feladat sem.De látszott , hogy mindennek megvana maga rutinja és a gyerekek ezekben elég otthonosan mozognak már.

Összességében jó volt látni, hogy hogyan zajlik az iskolai életük ! :)

2 megjegyzés:

  1. Ezek szerint a Zalánnak már nem csak ügyvéd kell, hanem anyakönyvvezető is?
    :)

    VálaszTörlés
  2. háát !:D
    de egy balga meny....:)))szegény !

    VálaszTörlés