2014. január 21., kedd

aerobikos hírek

Màr sokszor készûltem írni az itteni aerobikos élményeimrôl.
Ahogy említettem, ha idôm és az egyebek engedik, akkor igyekszem eljutni a baszk kolleginàhoz egy kis testmozgàsra.
Szeretem amit csinàl, bàr szigorú értelemben nem igazàn tökéletes és eredményes a stílusa, mert inkàbb tàncol,amit én élvezek, de ugye sportélettanból tudjuk, hogy mi mindennek kell megfelelni, ha építô eredményt szeretnénk elérni magunkon.Na ez itt nincs meg, de azért az utóbbi idôben egyre több klasszikusan kötelezô elemet is beiktatott a koreogràfiàkba.
Fura ez a rendszer, hogy nem egybeszerkesztett a zene, hanem "szàmok" csak jônnek egymàs utàn, idônként meg is àllunk, a haranggörbét meg sem közelíti a terhelés, inkàbb olyan bulis hangulat van.
De hàt ez Belgium, vagy itt is leirhatom, hogy balgium, igazàból otthon ez nem nagyon lenne életképes dolog.
Aniaval szoktunk  beszélgetni , tudja, hogy az amit itt aerobik cimen ad el, azért Spanyolorszàgban is meglincselnék, de itt erre vevôk a belga hàziasszonyok.

Sajnos a múlt héten Ania kórhàzba került, az eddig karbantartott depresszioja felülkerekedett rajta ,ràadàsul  elég súlyos.
Nem lepett meg, Lacinak mondtam is az elsô perctôl kezdve, hogy az ilyen nagy energiàk és expresszionista személyiségek mögött, 99 % ban ott lappang az idôzitett bomba.
Ania belga baràtnôje,akit Ann -nak hívnak és én is nagyon kedvelem, mert Ô olyan , otthoni értelemben is , igazi baràt forma, szóval Ann minden héten ír nekem is emailt , minden aprósàgról, hàtha érdekel vagy érint valami, így töle tudom ezt a sajnàlatos hírt is.
Most gondban is volt, mert végre kezdett felfutni a vàllalkozàs, igy hirtelen nem kônnyû leakasztani valakit,aki beugrik Ania helyett.
Van egy fiatal làny, aki megpróbàlkozott, tényleg felkészûlt, de , hàt , szerintem nem lenne szabad  sokàig engedni tevékenykedni, mert szét fognak széledni az emberek.
Nem, én nem tudom elvàllalni, mert a rendszerességet nem tudom biztosítani, tekintettel arra, hogy nincs babysitterünk, pedig làttam Ann -t , hogy értékelné, ha segitenék.
Sajnos ez most nem az én asztalom.........

Sokszor eszembejuttok kedves otthoni baràtnôk, sporttàrsak, de jó is lenne megint együtt edzeni !!!!!!

Amit làtok, hogy sport terûletén is sokkal ambiciózusabbak a magyarok, tegnap egész óra alatt azon jàrt az agyam, ha most Brigi baràtnôm itt lenne, biztos nem hinne a szemének, anno nàlunk milyen komolyan vették  a TF -en  a szakmai ,gyakorlati részt, itt meg minden össze-vissza ,sebaj, csak mozogjunk.....
Emlékszem az elsô nagyvizsgànkon , a tanulók több ,mint 90´% nak újra kellett terveznie az 5 perces szabad gyakorlatàt, mert nem passzolt az optimàlis szivfrekvenciàra a mozgàssor!
Engem a 21. màsodpercben àllítottak le, mert beleraktam 2 ütem laza térdhúzàst a gyakorlatomba,amivel dr Tihanyiné szerint "veszélyeztettem" a pàciens ideàlis vérnyomàsemelkedését ,aminek kôvetkeztében nem lesz tôkéletes a test energiafelhasznàlàsa. Sôt a zenét is úgy kellett beütemeztetni , hogy az a kívànt pulzusszàmot segitse elô, stb....nem beszélve a protokollàris bemelegitô, nyújtó gyakorlatokról.
Te jó ég, 2 szemeszter alatt tanultunk sportélettant, sportbiologiàt, anatómiàt az egyéb tantàrgyak mellett .

Ehhez képest itt ???  :)))))))))))))

Na most ebbôl kell kisütni valamit, az biztos, hogy tàncos mulatsàgnak megfelelô, igaz, hogy zumbàban nagyon ott van Ania a topon, remélem hamar meggyógyul, eléggé aggasztó a helyzete . :(





1 megjegyzés: