2011. november 8., kedd

hol is kezdjem ?

Elkezdtem visszagondolni az elmúlt 2 hétre és ahogy sikerül, le is írom.
Alapvetően őszi szünet volt . :)
Azért nem volt most annyira húzós, mert Laciéknak is munkaszünet volt pár napig, így a hétvégéket is beleértve , a hét nagy részét itthon töltötte.
A szünet előtti utolsó tanítási napon volt a negyed éves rapport, így minden gyerekünk osztályfőnökét személyesen felkereshettük, hogy hivatalosan is megtudjuk, hogy dolgoztak az első etapig.
Glóriánál voltunk először és hát nagyon katartikus élmény volt hallgatni, ahogy rendre dicsérték a kisasszonyt ! Kiemelkedő (legalább is az itteni viszonylatban ) eredményt hozott eddig , 89 % -ot teljesített. :)
A nyelvvel már semmi probléma nincs, segítőkész, fegyelmezett .
Az önálló úszás húzta le az eredményét , mert egyedül a mély vízben nem úszik jól, így abból korrepetálásra szorul . :))))

Zalán osztályfőnöke is csak áradozott . Mindenképpen színes egyéniségként tartják számon, jön, megy , intézkedik, szervez, felvet, megold, beleszól és mindehhez folyamatosan dumál mindenkivel.
Nagy a versenyszellem benne, aminek köszönhetően 87 % -os lett a "bizije".
Az ugrálókötelezés megy neki gyengén , ezért a mozgás és testnevelés összeredményét ez megbélyegezte, bár az igaz, hogy kéz nélkül mászik falra, de ezt idén éppen nem osztályozták .
Amúgy amit mi észrevettünk, hogy az írással küszködik, lassan ír és látszik, hogy nehezére esik.
Szerintem az olvasás is megterhelő számára, amit tanul, azt leginkább hallás után teszi.
szóltunk az osztályfőnöknek, hogy jó lenne, ha megszűrnék diszlexia, diszgráfia gyanú miatt, mert nem kizárt, hogy van valami ilyen problémája.
Tanerő azt mondta, hogy megteszik, nehéz nála észrevenni, mert intelligens és ha van, azt nagyon jól képes kompenzálni, de hamarosan kiderítik.

Artúr tanárnője is gratulált.
Artúrt nagyon szeretik ,mert ő a magatartás példaképe az iskolában ! :))))
Emlegetik is , hogy milyen furcsa, hogy a gyerekeink bizonyos szempontból nagyon hasonlítanak egymásra, más szempontból meg tűz és víz.
Artúr a nyugodt ( na azért tudnék mesélni én is ! ) , de alapvetően igaz, hogy nem olyan gyorslövetű, mint Zalán.
Tudják, hogy Artúr nehezen oldódik, inkább visszahúzódó, nem beszél, ha nem muszáj és éppen ezért nagy a változás,mert az vették észre, hogy már Ő is jön megy, kérdezget, barátkozik, társalog mindenkivel.
Magától kér gyakorló feladatokat otthonra és franciából is igyekszik.
Úszásból pl leúszta a vízi alkalmasságihoz elengedhetetlen 200 m es távot.
A természet és világismeret a gyengéje jelenleg. Ez olyan egyveleg tantárgy. Van benne történelem, állampolgári ismeretek, környezet,tudományok, stb...
Artúr nehezebben vált témát, ezért szerintem ezt nem nagyon tudja hova tenni.
Egy szó mint száz , 75 %-ot kapott , ami egy belga gyerektől sem rossz átlag !

Gusztit csak biztatják, azt mondták, hogy egyszer még professzor is lehet. :))))))
A kiselőadásokkal van bajban, nem szeret szerepelni, hadar és halkan beszél, zavarban van, ezt fogják tőle jobban számon kérni és a franciát, mert azt nem kedveli, ennek ellenére a francia tanár is elismerte egyéb érdemeit.

Szóval örültünk , bár én elég realista vagyok, tudom, hogy otthon ez édes kevés, bár ilyenkor tényleg nem értem, hogy miért hajtják ki a szuszt a magyar gyerekekből ????
A belga oktatás a nyugat-európai viszonylatban színvonalasnak számít ! :)
A gyerekek nem utálnak suliba járni, sok a gyakorlatias dolog. Persze én jót mulattam az ugrálókötél használatának értékelésén, de végül is, ha belegondolok, egy gyerek életében ez sokkal fontosabb, mint pl a heti 2-3 fogalmazás vagy az összes népdal abc-s hangon való eléneklése.
Persze értékelem én ezeket is, csak épp a kreativitást nyomják el az ilyen korú gyerekekben.
Jó lenne ezeket az illetékeseknek újra átgondolni !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése