2014. szeptember 3., szerda

elsô nap az iskolàban és a "bobiban"

Szinte beestünk az elsô tanitàsi napra, hiszen szombaton ,még Otthon voltunk , ez nekem mindig nagyon furcsa.

Glória, Zalàn és Guszti tovàbbra is Blankenbergebe fognak jàrni , a régi helyükre,ami azt jelenti, hogy egy kicsit bringàzniuk és vonatozniuk kell .
Zalàn lett megbizva Glória felûgyeletével és kisérgetésével, havi extra zsebpénz fejében. :)
Viszont, ha nem tudnak normàlisan egyûtt közlekedni, ami ebben a korban sajnos simàn elôfordulhat, akkor mindeketten Bruggeban folytatjàk tanulmànyaikat, szóval mondhatnàm dupla vagy semmi alapon jàtszunk .

Artúr, Dia és Huba a szomszédos "kerûletbe" jàrnak ,ahogy azt màr nyàr elején is megirtam.
Volt izgalom.
Arturt nagyon szivélyesen fogaftàk, ennek reggel szemtanuja is voltam, Dia kissé megrôkônyôdve kezdte az elsô naôt , de délutàn arról szàmolt be, hogy ez "tôk gagyi", nem is tanultak, csak szineztek és rajzolgattak, meg néha elôvették a kônyveket, aztàn meg elraktàk azokat. :)
Ô a tesói tételtanulàsàból indult ki, szerintem azt hitte, hogy érthetetlen szÔvegeket kell kivülrôl tanulnia màr az elsô napon:
Délutàn a tanitónéni "két làjkolos hüvelykujjal " jelezte Dia viselkedését és részvételét. Persze most màr értem, ha rajzolni szinezni  kellett, akkor okozhatott kellemes meglepetést a kisasszony . :)

Huba értette, hogy nem oda megy vissza, ahova eddig jàrt, azt is tudta, hogy Dia màr nem lesz ott vele ( bàr egy telken van a 3 intézmény, igy Arturral is,Diàval is talàlkozik néha) és éppen ezért nagyon kapaszkodott belém reggel.
Én sem vagyok màr kezdô, ugyhogy probàltam megnyugtató hatàrozottsàggal megbeszélni vele, hogy itt milyen jó lesz és hogy délutàn , ha jôvôk érte és a tesokért,akik itt vannak a màsik épületben , együtt elmegyünk vàsàrolni és persze vàlaszthat magànak valamit, de most siessen ,mert ott van az a jàtékgaràzs tele kisautokkal ,ami rà vàr a csoportszobàban .
Sírt, sírt, sírt.....amig làtott és kb 5 perc mulva màr nagy szemekkel figyelt az ovonénire és délutàn jókedvüen mesélte, hogy mi mindent csinàlt a nagy mozdonymàszokàn . :))))

Még egy megfigyelés, hogy az elsô tanitàsi nap az otthoni iskolai hangulattal ellentétben , vidàm és ünneplôs,kôszôntôs volt , nem stresszes, nem rosszkedvû, hajtós .
Az óvoda udvaràn gyerekzene szólt a hangszórókból , az ovonôk mosolygosan, vàrtàk a gyerekeket , az udvar és az épûlet szines lufikkal volt feldiszitve, mint egy jól megszervezett szûlinapon.

Megnyugodtam. Szerintem jo helyen lesznek az uj suliban .



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése