2012. szeptember 26., szerda

egy újabb balga gyöngyszem

Nos, az egész úgy kezdődött, hogy kitaláltuk, hogy idén Lacival egy csoportba kellene járnunk hollandra.
Az egy dolog, hogy Ő jól beszéli a nyelvet, de a megszerezett papírokban most épp ugyanott tartunk.
 A terv jó volt , de sajnos  kivitelezni  a gyerekek miatt mégsem tudtuk.
Így hát körbenéztem a tanfolyamok között és találtam egy olyat,ami pont a mi kurzusunkkal ellentétes napokon van, azaz egyik nap Ő megy suliba, másik nap mi ,Sylvivel.
Igaz Lacinak kicsit gyorsított üzemmódban tanítják ezt a szemesztert, de végülis ez neki nem nagy gond, a gyakorlatban sok mindennel előrébb tart.
Bementünk a központba, hogy a jelentkezést elintézzük és módosítsuk.
Ott ismernek minket, gondoltuk hamar megvan, tulajdonképpen csak adminisztráció. :)
Hát , nem !
Közölte a hölgy,aki szokta intézni a beiratkozást, hogy " hűha, az a tanfolyam, amit kinéztünk Lacinak  nem csak kétszer van egy héten, hanem alkalmanként háromszor. Ebből adódóan az intenzívebb, mint a másik és ezért egy speciális tesztet kell írnia, amiben felmérik, hogy fogja e tudni követni ezt az irgalmatlan tempót "
:))))
Nem titkolva gondolatainkat egymásra néztünk !
Aztán mondtuk a hölgynek, hogy mi mindketten írtunk már ilyen tesztet, sőt nem is ezt, hanem a szuper intenzívre való alkalmasságit és hát az kiváló lett, ott van az irataink között.
Az sem úgy van !
Újra meg kell írni !
Hát legyen, mondta Laci, most megírja.
Kapott rá 20 percet, kb 5 perc alatt végzett , természetesen hibátlan lett, így megnyugodva írták be Őt a félintenzív csoportba, megbeszélték, hogy mely napokon , hova és melyik tanárhoz kell járnia.
Még térképet is kapott, hogy odataláljon ! Mindezt persze hollandul........:))))

De a történetnek itt nincs vége !
Laci el is ment a nyelviskolába Bruggebe, bemutatkozott , elmondta,hogy az előző 2 szemesztert Blankenbergebe végezte, most pedig ide tud járni.
Tanerő csodálkozott, mert nála nem volt feltüntetve , hogy Lacit hozzá osztották be. :(
Másnap én is elmentem az én csoportomba , Blankenbergebe ,ahol Stijn a tanárunk mesélte, hogy volt egy kis kavarodás és egész délelőtt az én ügyemmel foglalkoztak az irodában.
Milyen én ügyemmel ??? -kérdeztem .
Hát, mert felhívták, hogy hozzá is jár egy Zechmeiszter László ?
Stijn mondta, hogy nem, hozzá egy Zechmeiszter Lászlóné Balogh Dorottya jár, aki nyilván rokona.
Valami nagy galádságot sejtettek, esetleg,hogy Laci kihasználva a belga államot, két csoportba is jár !!!
Stijn mondta, hogy hát ez egyértelműen két különböző személy, csak hát a rokoni kapcsolat miatt van névrészlet azonosság.
De még itt sincs vége ennek az epizódnak.
Múlt szerdán épp tesztet írtunk,amikor egyszer csak belépett az ajtón egy idősebb, kedélyes, de nagyon határozott férfi, akinek jelenléte  szemmel láthatólag hatott tanárunkra.
Az igazgató volt és azért jött,hogy megnézze, hogy Laciból hány személy van valójában ! :)))))
Stijn bemutatott az igaztagtónak , aki meglepődve mondta, hogy azt hitte,hogy a László név , az férfi név. :)

A számat alig bírtam visszahúzni a fülemről , félve néztem Sylvire, mert attól féltem, hogy most kitör belőlem a "tejóég féle" röhögés.
Aztán Stijnennel együtt elmagyaráztuk, hogy Laci az egy férfi,aki Bruggebe jár iskolába, én meg én vagyok, aki Blankenbergebe járok , különböző napokon, mert a gyerekek miatt csak így tudjuk megoldani az okulást

Megértette !  ...és be is írta.
Csak azt nem értem, hogy körülbebül 200 papírt kellett eddig idáig kitöltenünk, ahol fel van tünteve az összes születési adatunk, nemünk ,stb. Még ha ugyanaz is lett volna a nevünk, a többi adatunk már nem egyezik.
Akkor meg minek töltöttünk el eddig  több órát a százféle adminisztrációval ?
Hogy otthon bürokrácia van ?
Hahaha. .



3 megjegyzés:

  1. Épp a napokban a vonaton egy jó kinézésű középkorú férfi a táskám láttán, megkérdezte, hogy ugye jártam Brüggé-ben? Mondta, hogy ismeri Ő is, milyen szép város. Beszélgettünk, kiderült Ő is belga, Ostendében született!!!! Itt él Fóton 3 éve, tökéletesen beszél magyarul, nagyon szeret nálunk, szép a város ect. Kérdezett milyen benyomásom volt ott? Mondtam, hogy nekem is tetszett a táj, a városok, a nyugalom, és mondtam, hogy barátaim élnek kint. Szóba került az ÉLET, említettem, hogy azért vannak, voltak nehézségetek a bürökráciával.
    Erre nevetve azt mondta: szerinte a belgáknál NINCS gond, neki ITT NÁLUNK érzi nagyon komplikáltnak a mindenféle ügyintézést!!!!
    Lehet, hogy nekünk nem tűnik fel, és a külföldieknek mi is megnehezítjük? Nem tudom, de jót vidultunk rajta. Hát erre varrjunk gombot!

    VálaszTörlés
  2. hát persze, neki nehéz , mert belga vagy balga ...:)))
    Köszi Zsuzsi, az élet milyen érdekes helyzeteket produkál!!!!
    Nem kopott még el a táskád ? Nem kellene már újat venni ? ;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon vigyázok rá!!!! Alig kopik, viszont kellene más színben is:)!!! Persze csak eredetit vennék, nehogy véletlenül valami hamisítottat sózzanak rám, tehát csak kint Brüggebe. Nincs messze!!!

    VálaszTörlés