2019. december 11., szerda

nem jó hír

Màr egy jó pàr napja gyomorszorítós izgalomban élünk Apu miatt.
December legelején felhivta tesómat, hogy nincs túl jól, gyógyszer kellene neki , valószínûleg megfàzott.
Peti éppen dolgozott , ezért Gusztit kértük meg, hogy menjen àt és a patikàba is. Kôzben , mivel beszéltem Apuval , gyanakodni kezdtem, mert megfàzàs hangjait nem hellottam, de azt , hogy nehezen lélegzik, azt igen.
Beindult a gépezet, hogy az ügyeletet ki kellene hívni, de makacsul tiltakozott mindenféle orvosi közbenjàràs ellen.
Màsnap Peti àtment és mivel nem làtta kritikusnak a helyzetet, abban maradtak, hogy hétfön a hàziorvos megnézi és kicsit àtvizsgàlja majd.
Aznap eset én még probàlkoztam elérni Fatert , nehezen ment és amikor meghallottam a màsik oldalon, azonnal leesett, hogy nagy a baj.
Èrthetetlen lett a beszéde, bàr azt ki lehetett venni, hogy a kérdéseket érti, de artikulàltan màr nem volt képes vàlaszolni.
Stroke ra gyanakodtam, ugyhogy a tesómat ô pedig a mentôket hivta és pàr perc múlva taxival ott is volt a helyszinen.
A mentôsök nagyon akartak segiteni, azt mindjàrt megàllapitottàk, hogy a légzése nem stabil , tele van vizzel, igy a Honvéd Kórhàz intenziv osztàlyàra szàllítottàk, ahol azonnal megkezdték a sürgôsségi beavatkozàst.
Megmentették az életét és a következô napokban igyekezték a tüdôn lévô gyulladàst lehuzni és az àllapotàt stabilan tartani.
Hogy mi volt a baj ?
Pontosan nem tudni.
Az alap az az elhanyagolt COPD ,amihez hozzàjön egy gyenge szív + egy rejtélyes tüdôgyulladàs .
Több napi intenziv kezelés utàn, végül àtkerült a Nyírö belgyógyàszatàra, ahova màr én is be tudtam menni làtogatni.
Sokkolt ,amit làttam. Nagyon rossz àllapotban volt, bàr màr nem szorult lélegeztetô gépre , mégis küzdött minden màsodperceben . Nagyon nekikeseredtem.
 Tudom, hogy az itteni idônk véges , tudom, hogy egyàltalàn nem vigyàzott magàra, tudtam, hogy egyszer eljön ez is , de mégis azt làtni, hogy az Apukàm magatehetetlenül lebeg a két vilàg közt és nem tudok tenni érte sokat.......csak imàdkozni, imàdkozni !

Sokan azt tettük, sok hívô rokonuk, baràtunk, napok óta imàdkoztak érte, hogy legyen még lehetôsége, ideje rendezni a gondolatait, a dolgait és még hadd legyünk egy kicsit együtt......
Vasàrnapra jobban lett . :))))

Nem gyógyult meg, de sokkal jobban lett ! :)
Még vizsgàlatok vàrnak rà és rehabilitàció és minden ujratervezés alatt .......mindjàrt itt a karàcsony .....fogalmam sincs , mi hogy lesz....
Most még napról napra gondolkodunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése