2012. január 16., hétfő

szemtelenül

"Pár mondatban" beszámolok az újabb kórházi sztorimról , bár ez nem annyira elégedett történet, mint a legutóbbi.
Szóval szemem nem javult, mióta írtam sőt nagyon csúf lett és fájdalmas is.
Gyakorlatilag tüszők nőttek alá és rá a szemhéjamra, amik akár a bárányhimlő tömlőcskéi nőni kezdtek . :(
Ettől persze nem láttam rendesen illetve az egész bal arcfelem is lobogott a gyulladástól.
Péntek du bementünk blankenbergi kórházba, de csak a sürgősségire mehettünk, ahol szakorvos hiányában hazaküldtek, mondván , hogy a telefonos szemdoki szerint nem kell kezelni.
Bementem a patikus nénihez, akit kérdeztem, hogy esetleg vmi más fertőtlenítő szemcseppet vagy bármit tud e adni?
Levettem a napszemüvegemet, Ő meg ugrott egy hátast és kérdezte, hogy a doki mit adott ?
Hát elmeséltem, hogy semmit, azt is telefonon. :(
Kikelt magából, hogy menjek el sürgősen máshoz, mert ez nagyon durva és ne hagyjam magam ,elküldeni anélkül, hogy vmi szemorvos rám nézne.
Találékony a magyar, Anett barátnőmet telefonos mms segítséggel szakkonzulens tárgyalásra kértem fel, magyarán eljuttatta egy orvoshoz az engem ábrázoló fotót és nem sokára megkaptam a diagnózist és a szükségszerű kezelési tanácsot.
Közben Zsuzsi barátnőm tanácsát is kikértem, aki "szakmai ártalomból" szintén segítségemre sietett, de megbeszéltük, hogy a lehetséges teendők mellett megpróbálok egy szemészhez bejutni. Eléggé James Bond szerű feladatnak tűnt péntek késő este.
Na de végül ,gyerekeket letettük, Gusztit megbíztuk bébisintér feladattal, telefon, vészhelyzet egyeztetése, stb , majd bementünk Bruggebe a St Jan Kórházba, amit messziről látva is tudtunk, hogy nagy, de belülről úgy néz ki, mint egy repülőtér.
Protokoll ugyanaz , mint Blankenbergeben, irány sürgősségi.
"Sürgős doki", fiatal , Anett barátnőm férjére emlékeztető férfi volt, aki első ránézésre azt hitte, hogy megvertek és azért nézek ki úgy, mivel a szemem alatti rész is teljesen feldagadt a benne pangó folyadéktól.
Mondtam, hogy nem vertek meg, de jöjjön csak közelebb és nézze meg és ha jó ötletnek tartja, hívjon egy szemészt is ! :)
Mutattam neki, hogy az egész húzodik a fülem irányába egészen a tarkómig és a hát a nyirokcsomóim is megnőttek a bal oldalon.
Doki szemügyre vett , közben próbáltam minden tudásomat bevetve elmagyarázni, hogy tekintettel a tüszőkre, ez nagyon hasonlít a bárányhimlőre, azaz herpeszvírusnak gondolnám ( hátam mögött az otthoni egyeztetéssel).
Ő is úgy látta, de megmondta, hogy fél, hogy ez esetleg vmi veszélyes fertőzés kísérő tünete, ezért lehet, hogy bent tart.
" Na azt már ne! ", erősködtem, hogy nincs lázam, nincsenek mentális problémáim, csak a szemem és környéke fáj de nagyon, esetleg hívja már le az ügyeletes szemészt vagy engedjen fel hozzá !
Megértette és azt mondta, hogy hív egy kollégát ,akivel konzultál.
Jött is, de ő is valamilyen más orvos volt és már ketten nem voltak biztosak a dologban, ezért kitalálták, hogy kérnek egy CT-t, mert attól félnek , hogy a koponyámban felgyűlő gennyzacsi ( bocsi) esetleg szétpattan és szétszóródik az agy irányába.
Hurrá !
"De én csak egy szemorvost szeretnék ! "
Újabb hosszú várakozás után, már épp azon voltam, hogy komolyan inkább hazamegyek, amikor megjelent dokink egy recepttel a kezében és közölte nagyon barátságosan, hogy nem lesz CT, nem kell maradnom sem, szemész nem jön le, de küldött egy receptet,amit azonnal váltsunk is, mert tutira biztos benne, hogy ez herpesz vírus okozta fertőzés, ami ritka ebbena formában, de hát ez van. :)))


Éjszakai receptkiváltás

Fel kell hívni telefonon a rendőrséget, be kell adni az összes személyes adatot és azt, hogy miért szeretnék patikába menni.
Rendőr felír mindent , majd megadja azt a "titkos" címet, ahol éppen készenléti patika üzemel aznap éjjel.
Természetesen a város másik felén ( kb Újpest -Csepel viszonya) ahova elautóztunk és becsöngettünk.
Bácsi kedvesen fogadott, már tudott rólunk , de amikor meglátta a receptet és engem , ő is megijedt két dolog miatt..
Az egyik az én látványom volt, a másik meg hogy lehet, hogy nincs raktáron ez a gyógyszer,mert ritkán kell.....végül talált egyet és sok szerencsét kívánt ! :))))) Megnyugtató volt .
Szigorú időközönként kellett egy pici gélt a szemembe juttatni,ami az első másfél napban amellett, hogy úgy éreztem kiég a szemem , semmilyen javulást nem produkált, látszólag.

Elolvastam a leírását és azt írták, hogy olyan erős gyógyszer, hogy ha a flakon ki is ürül, nem szabad a sima szemetesbe bedobni, mert veszélyes hulladéknak minősül .
Csak reméltem, hogy jól diagnosztizálták az ügyemet, mert ha nem , akkor itt szép csendben megvakítom magam. :(
Vasárnap reggelre azonban átütő javulás kezdődött.
Az ödémásodás csökkenni kezdett, a tüszők sebbé száradtak és már kiláttam rendesen a nyíláson is.
A hétfő nagy változást hozott :
igazi szemorvossal találkoztam, aki meg is vizsgált !
Örömmel tudatta, hogy a szaruhártyám nem sérült , de segítséget kell h ívnia a további kezelés megtanácskozása érdekében, mert nem biztos a diagnózisban !
Igen, ez balgium ! :)
Aztán hamar betoppant az osztály főorvosasszonya, aki határozottan azt mondta, hogy igen, ez egy herpesz vírus okozta szemfertőzés, ami ritka, de szerencse, mert nem ment a látásom kárára, már gyógyul , de a gyógyszerrel azonnal álljak le, mert az már nagyon erős, csak fertőtlenítsem ! Viszont számíthatok rá, hogy bármikor visszajöhet. ...és ha így lenne, akkor azonnal forduljak szemorvoshoz ! :))))))))))))))


Nekem azelőtt soha nem volt semmilyen herpeszes problémám , a számon sem , még akkor sem kaptam el, ha Lacinak olykor egy-egy felbukkant, de most, jelen esetben még ez sem volt.
Állítólag beszerezhető kórházi tartózkodás alatt is meg még ki tudja hogyan is.

Mára még jobb a helyzet , sebek esnek le, de cserébe Huba ismét náthás !

4 megjegyzés:

  1. Oh my God! Remélem, most már gyorsan fog javulni és nem fog visszatérni, ahogy a dokik mondják. Elég volt már a betegségből és az orvosokból, kijutott Nektek belőlük jócskán :-(

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Ibolya, aranyos vagy !
    Várom soraidat ! :)

    VálaszTörlés
  3. Dórikám! Remélem már jobban vagy!!??
    Gyors gyógyulással előre a Tavasz felé::))!!
    Sok puszi Éva nénétek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva néni ! Igen, már jobban, már szinte teljesen jól és Huba sem robbant le, csak egy kicsit hisztis, de azt hiszem , ez az XY kromoszómapárosítás következnénye ! :)))

      Törlés