2018. november 23., péntek

újabb gyöngyszem balgiumból, avagy "hú, de jó a belga egészségügy"

Oszkàr a múlt héten végig itthon volt, mert nagyon csúnyàn köhögött és fàjt a torka. A hét màsodik felében màr jobban volt, vasàrnapra ,màr kb 95 szàzalékos àllapotban volt,igy hétfôn ment is oviba.
Szerdàn ,amikor hazajött ,làttam, hogy megint nem stimmel nàla valami ,a hangja pedig màr tipikus "mandulàs hang " volt.
Laci le is vitte a hàziorvoshoz, ahol az egész délutànt vàrakozàssal töltötték, viszont örült, hogy a 3 doki közül a legnormàilsabb rendelt aznap . A màsik kettô nem a jóindulatukról híres.
Elmondta ,hogy mi a probléma, talàn kellene màr valamilyen célirànyos gyógyszer ....Doki megvizsgàlta, majd közölte, hogy nincs baja a torkànak, csak a làztól levert ( az mitôl van ??????) adjunk neki 3-4 órànként làzcsillapitot, aztàn pàr nap mulva jobban lesz magàtol is ......
Nagyon csodàlkoztam a diagnózison, de próbàljuk ki, gondoltam....biztosan vírusfertôzésnek véli, bàr a visszaesés gyanús.
Màsnap viszont még rosszabb lett a hangja, a levertség sem múlt, a fülét is fàjlalta kissé.
Belenéztem  torkàba ........majd kidühöngtem magam.  Ez a belga nagyképû mindenttudàs, màr megint.
Mi az, hogy nincs baja a torkànak ?
Anettnak messengeren àtküldtem eg buta telefonos képet ,amin ô is egyértelmûen làtta a tüszös mandulàkat .
Délutàn iràny a knokkei kórhàz ,ahol a régi gyerekorvosunk rendelt.

( Évekkel ezelôtt,amikor ô sem hitt nekem Oszi rejtélyes kézremegései miatt ,de làtva hajthatatlan igényemet a kivizsgàlàs miatt, elinditotta a folyamatot. Akkor mondtam neki, hogy attól félek , hogy vagy agydaganat nô benne vagy esetleg epilepszia ? Emlékszem a középiskolai biologiatanàrunk emlitette egyszer, hogy vannak nagyon furcsa epilepsziàk is ,ami nem a megszokott rohamokkal jàrnak. Akkor ô is a szokàsos belga magabiztonsàggal nyugtatgatott, hogy biztos nem, mert ô epis korhàzban volt gyakornok és ô nem làtja ennek semmi jelét Oszkàron. Mentéségére szóljon, hogy azért kért nekünk idôpontot és ugye ott mégis kiderült, hogy ,de bizony ez az volt........
Szóval azóta komolyan vesz minket és tényleg nagyon alaposan vizsgàlja a gyerekeket , ha szükség van rà .
Hàla Istennek ritkàn kell menjünk ! )
Gyerekorvos belenézett Oszi torkàba, igen ez csúnya tüszös mandulagyulladàs, eléggé fàjhat neki, antibiotikum szûkséges !
Hurrà .
2 nap egy valós diagnózis, az elsô 25 euró , a màsodik 35 euróért . Nem a pénzt sajnàlom, félreértés ne essék, hanem azokat otthon, akik azt hiszik, hogy nyugaton biztos minden jobb .....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése