2015. március 17., kedd

ideggyógyàsznàl

Hétfôn voltunk Oszival a spéci ideggyóggyàsznàl a bruggei kórhàzban .
Hàààààt , elsôre nem nyerte el a bizalmamat, inkàbb csak megerôsitette azt a sztereotipiàt, hogy az ideggyogyàszokat is leginkàbb kezelni kellene !
13.45 re volt idôpontunk, mentûnk is, de a kórhàz és annak parkoloja telthàzas volt. Sokàig körôzgettûnk és hogy ne késsûnk el, én kiszàlltam, hogy amig Laci leteszi az autót bejelentkezek a recepción.
Amikor felértünk az osztàly recepciójànàl is sorba kellett àllni, majd kôvetkezett még egy jó negyedóràs vàrakozàs a folyosón, mire végre behivtak. A nôvérek màr elég rossz szemmel néztek, hogy Oszival sétàlgatunk a folyoson, de mit csinàljak egy màsfél éves gyerekkel egyhelyben ???
Dokink kb pont olyan volt, mint Màrkus Làszló ,csak nem volt vicces,  kicsit sem.
Jól letolt minket, hogy nem 14 oràra kellett volna jônni (ez volt kôszônés helyett) Persze mondtuk neki,hogy egy jó ideje vàrtunk rà és elôtte meg a parkolora is ( Laci  12 kor  eljôtt a munkahelyérôl )szóval nem élûnk vissza a dràga idejével ! (amugy tényleg dràga az ideje!)
A remek belépô utàn megkezdte az érdemi munkàt, kb egy jó óràt jegyzetelte ,amit mondtunk neki, illetve amit vàlaszoltunk a kérdéseire.
Oszi egy darabig jól elvolt, de aztàn felfedezett mindent a szobàban, ez szemmel làthatólag idegesitette az orvost, fôleg amikor siràsba kezdett, mert megvizsgàlta.
Bajban is volt, mert Oszkàr olyan sràc,aki nem hagyja magàt , fôleg az elmúlt hetek élményei utàn, igy zavartan azt ismételgette, hogy " ez igy nagyon nehéz, ez igy nagyon nehéz " és hogy neki nagyon sok munkàja van .....'(ekkor azért gondoltam, ha mégegyszer beszól, akkor én is felirok neki valamit, bàr tûrtôztettem magam, végûlis azért vagyunk itt, mert szûkségûnk van a tudàsàra )
Minden negativ megnyilànulàsa ellenére elég alaposnak tûnt, bàr sokat nem mondott, dehogy mennyit írt ....vagy 3 db A4 es papirt teleirkàlt.!!!
Szerdàra kiirt egy ujabb EEG t , nem fogadta el a kolléga vizsgàlatàt és azt is mondta, hogy szerdàra àttanulmànyozza a negativ MRI t is és majd akkor mond diagnozist.
Szóval holnap megint "kônnyû" nap lesz !

A nap érdekessége az volt,hogy reggel amikor bevittem a cumisûveget az ébredô gyereknek , aki örömmel vette àt a tàpszeres reggelijét, sajnos vagy nemsajnos, de egy újabb és egyértelmû rohama volt.
Jobb karjàt elôrenyújtotta, az öklét  befeszitette és jôtt a ràngatàs.
Engem nézett, figyelt, làtszott, hogy vlamit érzékelt az egészbôl, kôzben ivott is .
Óvatosan megérintettem a karjàt, hogy milyen ilyenkor . Nagyon merev és feszes volt kb 25-30 màsodpercig remegett ,majd jôtt az elernyedés.
Utàna kivettem a kisàgyból és szép lassan visszaàllt minden a normàlisba.....

Nagyon sajnàltam a kisembert, de jobb làtni, tudni a frankót és szembenézni a tényekkel, célirànyosan dolgozni az ügyön, hogy a lehetô legoptimàlisabb megoldàst talàljuk meg erre a helyzetre.

Persze olvasok, kutatok a neten (ezt a dokik nagyon nem szoktàk csipni) és talàltam az Osziéval megegyezeô leiràst, amit a Jackson típusú rohamnak hivnak.
Majd meglàtjuk holnap mit àllapit meg a prof, mindenesetre remélem màr otthon is alakul az idôpontunk a Fogarasi professzorhoz ,aki Magyarorszàgon a gyerekepilepszia nagy tudora .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése