2012. június 28., csütörtök

AKÁCIÓ

Már csak holnap és kiírhatjuk itt is, hogy VAKÁCIÓ.

Persze a munka nehéz részén már túl vannak, bár még a múlt héten írták a toetsokat, azaz az évvégi felmérőket,vizsgákat.
A bizonyítványt is megkapták, de azért még kell suliba(mellé) járni. ma például közös strandoláson voltak .Még jó, hogy a tengerparton lakunk. :)
A bizi kb ugyanolyan lett, mint eddig azzal az extrával, hogy Glóriát az iskola példás tanulójának titulálták ! :)))
Dia is kapott évvégi rapportot, amiből kiderül, hogy  korához képest sokkal fejlettebb a legtöbb dologban, de magasan kiemelkedik a rajzkészsége , ábrázolása, a számokhoz való viszonya, a történetek befogadókészsége (annak ellenére, hogy hollandul hallgatja)stb...
A beszédkészsége is sokat javult, itt persze a holland kommunikációt tudják mérni, már az is 3 éves szint felett van, tehát kicsivel többet beszél, mint itt egy 3 éves holland nyelvű kisgyerek.
...és hallanák magyarul !  :))))

Jaj erről jut eszembe egy aranyos kis anekdota:
Valamelyik nap játszottunk Diával , éttermest.
Én voltam a vendég, Dia volt a pincérnő és kérdezte, hogy mit szeretnék enni .
Mondtam,hogy hát , kérek egy gulyáslevest.
Közölte, hogy az nincs, mert elfogyott.
"- Jó, hát akkor mi van készleten, miből rendelhetek ? "
"-Hát, van .....(gondolkodott, gondolkodott) van szatyorleves ! "
"-Szatyorleves?????"-kérdeztem vissza
"-igen, szatyorleves"-közben mutatott ki a konyhaszekrényre, amiben a Papa által hozott tartalékos zacskóslevesek vannak. 
:))))
Persze leesett a tantusz és nagyon tetszett, az hogy  láttam, hogyan gondolkodik.
A lényeget megjegyezte róla, de mivel nem jutott eszébe a szó, keresett rá egy szinonímát.
Szuper aranyos volt.

2 megjegyzés:

  1. Dia meglátásai meglehetősen "pontosak".
    Legutóbb mikor itt járt nálunk mákos tésztát ettek a gyerekek, Ő hosszasan nézegette a menüt majd csendesen közölte:
    "én nem szeretem a pontot" :)))

    VálaszTörlés
  2. Igen ,ez is az egyik kedvencem ! :)))

    VálaszTörlés